zaterdag 18 januari 2014

Den Briel in rep en roer deel 13

VERSLAG VAN EEN SYMPOSIUM BEZOEKER

Ik vond het een inspirerende bijeenkomst waarop een open manier gekeken is naar de toekomst van Brielle. Ik vond vooral de suggestie om de toegang naar Brielle uitnodigender te maken door nieuwe vormen van toegangspoorten erg leuk. De vorm staat open en een soort Arc de Triomph (?) wat te ambitieus, maar wel leuk om over na te denken. Ook ideeen voor de wallen, die veel discussie zullen opleveren. Bijvoorbeeld een loopgravenbrug door het water waardoor je dus door het water naar de wallen kunt lopen. Ik vond het leuk. Het opknappen van de bastions en ze een functie geven ook.
Ik vond het heel leuk om op deze manier eens te kijken naar de mogelijkheden van een Brielle in de toekomst.

De plannen, zoals gepresenteerd in de prospectus blijven dus gewoon gehandhaafd. Eerdere opmerkingen van bestuurders dat er niets zou veranderen zullen - zeker na de verkiezingen - ook niet meer gelden.

Gelukkig zal men nooit aan de bestaande wallen en de vesten mogen sleutelen. Het zijn rijksmonumenten. Het opknappen (door vrijwilligers notabene) is al in volle gang en goede bestemmingen voor de bastions zullen zeker gevonden worden of zijn al gevonden. Over de toegangen van de binnenstad: De architect verziekt eerst de twee belangrijkste toegangen, en heeft nu alweer nieuwe - nooit te verwezenlijken - geldverslindende plannen klaar liggen. Moet Den Briel dan echt een pretpark worden? Ik moet er niet aan denken!

Rens van Adrighem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten