zondag 11 augustus 2013

Zwartkijken?

REACTIE OP KANON'GEBULDER' 

Peter Kroone: Of de kanonnen nu geschilderd zijn in ossenbloedrood, bruin of zwart, er wordt niet meer mee geschoten, zij zijn een onderdeel van de wallen die we graag presenteren aan onze eigen inwoners en aan toeristen uit binnen-en buitenland, daarom passen deze kanonnen en affuiten met dit ossenbloedrood prima bij de uitstraling die we de opgeknapte wallen en de witgeschilderde bastions (zal vast ook niet historisch zijn) geven. Kijk eens op de site van de vestingsteden Naarden en Muiden en Hellevoetsluis en zie hoe je van de vestingwerken een prachtig toeristisch product kan maken, hopelijk wordt dit in Brielle ook zo. Laten we ophouden zo zwart kijken. Daarom dit fraaie plaatje van onze vesting. Geniet er van, Peter Kroone.




Rens: Beste Peter. Bedankt voor je reactie. Wat het verven van de kanonnen betreft zullen we het dus nooit eens worden. Ik heb gezien dat jullie de kleuren die jullie gebruiken uit Naarden als voorbeeld hebben genomen. Of de kanonnen nu wel of niet schieten speelt natuurlijk geen enkele rol. 

Ten overvloede meld ik je nogmaals zéér veel waardering te hebben voor jullie inzet! Maar dat neemt niet weg dat ik mijn mening over de uitvoering daarvan een andere mening mag hebben. En je weet dat ik daarmee niet de enige ben. Mijn opmerkingen zijn NIET om negatief te zijn, maar omdat ook ik het beste voor heb met mijn geboorte stad Den Briel en de mensen die zich daar voor inzetten, meen ik dat kenbaar te mogen maken. Je mag me dan een zwartkijker vinden, belangrijk is dat ik in elk geval iedereen recht in de ogen kan kijken. Ik wens jullie heel veel succes met al dat werk wat jullie voor Den Briel verzetten om de Brielse vesting er goed uit te laten zien, en blijf jullie met grote belangstelling volgen. Rens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten